Autoservis Josef Uhlík
Tuning na vozidlech v řídících jednotkách provádíme úpravou řídícího, ovládacího programu, pomocí aplikace ECM. Nenahráváme do řídících jednotek jako spousta konkurenčních firem žádný kradený, případně univerzální software. Každou řídící jednotku upravujeme samostatně a pro každou vytváříme specifický software, dle požadavku zákazníka a stavu vozidla. Software nikam neodesíláme, vytváříme ho na místě pomocí vlastních prostředků, tím je zajištěno, že software je opravdu vyhovující a odladěný pro dané vozidlo! Z hlediska zabezpečení vozidla nepracujeme s identifikačními údaji vozidla a tudíž nepotřebujeme znát kód immobilizeru upravené jednotky k přizpůsobení immobilizeru apd. Z těchto důvodů provádíme úpravu softwaru jednotek i na nových vozidlech při jejich koupi, popřípadně na vozidlech která jsou ještě v záruce.
Jako jsou rozdíly v kvalitě u různých automobilových značek, tak se od sebe odlišují i tuningové firmy. Zatímco některé pracují seriózně, jiné si nechávají platit za „tuning“, který auto ničí. „Jsou dva způsoby, jak zvýšit výkon motoru,„. „A jeden z nich může motor opravdu zničit. Místo změny všech parametrů řídící jednotky, aby vše bezchybně spolupracovalo, pozmění se pouze signál k palivovému čerpadlu, aby do motoru proudilo větší množství nafty.“ Zatímco kompletní přeprogramování řídící jednotky nelze pořídit pod dvacet tisíc korun, jednoduchý postup, takzvaný Speed Buster má výrobní cenu asi osmnáct set korun. Zákazník za něj dá většinou deset až patnáct tisíc korun. Speed Buster však může zničit motor už po několika desítkách tisíc kilometrů. Vysoký tlak v nedostatečně dimenzovaných vstřikovacích tryskách způsobuje, že se sice nafta dostane do spalovacího prostoru, ale odkapává taky na horní část pístů, kde shoří. Výsledkem je poškozený povrch pístů i hlava válců a motor si pak žádá kompletní opravu. Navíc odchází i elektronika, na některých modulech řídící jednotky dochází k neustálému zkratu. U tuningu prováděného pomocí ECM, technologií FlashTuning, je toto vyloučené, vše spolupracuje tak jak má.
ECM je softwarová aplikace k optimalizaci výkonu motoru. Princip této úpravy spočívá v modifikaci originálních datových polí pro ovládání a řízení chodu motoru. Tato data se instalují do paměti řídící jednotky motoru. Úprava je provedena přímým přepisem datové paměti. U vznětových motorů se systémem OBDII provádíme přepis paměti bez rozebrání řídící jednotky – řídící jednotku přeprogramujeme přímo z počítače!
Modifikovaná data v řídící jednotce zvýší výkon vznětového a zážehového, vzduchem přeplňovaného, motoru až o 35%. Kroutící moment se zvedá v průměru o 40%. Hodnoty u motorů bez přeplňování se zvýší o10%, ale zvýšení výkonu je znatelné. Všechny tyto hodnoty se mění úměrně v závislosti na typu motoru a konkrétního vozidla.Výsledkem je zvýšení pružnosti vozidla a v některých jízdních režimech snížení spotřeby paliva.
Stoprocentní účinnost úpravy systému je podmíněna dobrým technickým stavem motoru a jeho komponentů. Modifikaci je možno sestavit individuálně dle přání samotného zákazníka s maximálním využitím všech speciálních prvků a dílů motoru.
Úprava řídící jednotky v žádném případě nemůže způsobit mechanické poškození motoru. Veškerá modifikovaná data jsou při vývoji podrobně sledována a testována ve vozidlech. Respektujeme normy dané výrobcem, pouze se jedná o plně optimalizované zvýšení výkonu a kroutícího momentu motoru. Na základě toho zaručujeme naprostou spolehlivost a účinnost.
V případě nespokojenosti lze modifikovaná data zdarma reinstalovat a řídící jednotku tak uvést do původního stavu.