Tuning na vozidlech v řídících jednotkách provádíme úpravou řídícího, ovládacího programu, pomocí aplikace ECM. Nenahráváme do řídících jednotek jako spousta konkurenčních firem žádný kradený, případně univerzální software. Každou řídící jednotku upravujeme samostatně a pro každou vytváříme specifický software, dle požadavku zákazníka a stavu vozidla. Software nikam neodesíláme, vytváříme ho na místě pomocí vlastních prostředků, tím je zajištěno, že software je opravdu vyhovující a odladěný pro dané vozidlo! Z hlediska zabezpečení vozidla nepracujeme s identifikačními údaji vozidla a tudíž nepotřebujeme znát kód immobilizeru upravené jednotky k přizpůsobení immobilizeru apd. Z těchto důvodů provádíme úpravu softwaru jednotek i na nových vozidlech při jejich koupi, popřípadně na vozidlech která jsou ještě v záruce.

 

Jako jsou rozdíly v kvalitě u různých automobilových značek, tak se od sebe odlišují i tuningové firmy. Zatímco některé pracují seriózně, jiné si nechávají platit za „tuning“, který auto ničí. „Jsou dva způsoby, jak zvýšit výkon motoru,„. „A jeden z nich může motor opravdu zničit. Místo změny všech parametrů řídící jednotky, aby vše bezchybně spolupracovalo, pozmění se pouze signál k palivovému čerpadlu, aby do motoru proudilo větší množství nafty.“ Zatímco kompletní přeprogramování řídící jednotky nelze pořídit pod dvacet tisíc korun, jednoduchý postup, takzvaný Speed Buster má výrobní cenu asi osmnáct set korun. Zákazník za něj dá většinou deset až patnáct tisíc korun. Speed Buster však může zničit motor už po několika desítkách tisíc kilometrů. Vysoký tlak v nedostatečně dimenzovaných vstřikovacích tryskách způsobuje, že se sice nafta dostane do spalovacího prostoru, ale odkapává taky na horní část pístů, kde shoří. Výsledkem je poškozený povrch pístů i hlava válců a motor si pak žádá kompletní opravu. Navíc odchází i elektronika, na některých modulech řídící jednotky dochází k neustálému zkratu. U tuningu prováděného pomocí ECM, technologií FlashTuning, je toto vyloučené, vše spolupracuje tak jak má.

ECM

ECM je softwarová aplikace k optimalizaci výkonu motoru. Princip této úpravy spočívá v modifikaci originálních datových polí pro ovládání a řízení chodu motoru. Tato data se instalují do paměti řídící jednotky motoru. Úprava je provedena přímým přepisem datové paměti. U vznětových motorů se systémem OBDII provádíme přepis paměti bez rozebrání řídící jednotky – řídící jednotku přeprogramujeme přímo z počítače!

Modifikovaná data v řídící jednotce zvýší výkon vznětového a zážehového, vzduchem přeplňovaného, motoru až o 35%. Kroutící moment se zvedá v průměru o 40%. Hodnoty u motorů bez přeplňování se zvýší o10%, ale zvýšení výkonu je znatelné. Všechny tyto hodnoty se mění úměrně v závislosti na typu motoru a konkrétního vozidla.Výsledkem je zvýšení pružnosti vozidla a v některých jízdních režimech snížení spotřeby paliva.

Stoprocentní účinnost úpravy systému je podmíněna dobrým technickým stavem motoru a jeho komponentů. Modifikaci je možno sestavit individuálně dle přání samotného zákazníka s maximálním využitím všech speciálních prvků a dílů motoru.

Úprava řídící jednotky v žádném případě nemůže způsobit mechanické poškození motoru. Veškerá modifikovaná data jsou při vývoji podrobně sledována a testována ve vozidlech. Respektujeme normy dané výrobcem, pouze se jedná o plně optimalizované zvýšení výkonu a kroutícího momentu motoru. Na základě toho zaručujeme naprostou spolehlivost a účinnost.

V případě nespokojenosti lze modifikovaná data zdarma reinstalovat a řídící jednotku tak uvést do původního stavu.

VYBRALI JSME Z VAŠICH DOTAZŮ

  • Nechal jsem si upravit vůz u jedné nejmenované firmy. Mám však pochybnosti, zda má vozidlo skutečně parametry, za jaké jsem zaplatil. Jak si tuto skutečnost mohu ověřit?
  • Velmi snadno. Objednejte si měření na brzdové stolici. S výkonovým diagramem, který obdržíte, můžete navštívit Vašeho úpravce a pokud nebude mít slíbené parametry, žádejte novou úpravu či vrácení peněz. Na požádání a podání objednávky můžeme Vaše vozidlo přeměřit na brzdové stolici.
  • Může chiptuning poškodit motor nebo snížit jeho životnost?
  • Ano, může. Neprofesionálně a neodborně provedený zásah může poškodit řídící jednotku, a co hůře, následně celý motor. Proto ve vlastním zájmu kontaktujte úpravce s dlouholetými zkušenostmi a tím se vyvarujete pochybných pokusů zdánlivě laciných úpravců. Máme na mysli Power box a jiné.                                     Tak toto ne !!
  • Např. při poškození originálních inspekčních dat a poruchové diagnostiky dochází ke škodám, které mohou dosáhnout řádově i mnoha desetitisícových částek. Snížit životnost motoru při běžném užívání je možné ve dvou případech: jednak je-li úprava ostřejší a pak také dojde-li ke změně přeběhových otáček na jiné hodnoty, než doporučuje výrobce. Takovéto úpravy se však provádí pouze na vlastní žádost zákazníka a po dohodě s technikem, který jej na tuto skutečnost upozorní. Dle rozsahu úpravy a zacházení s motorem se životnost snižuje o 20. tis km a více. Pozor! Pokud hodláte své vozidlo používat pro sportovní a závodní účely, vždy na tuto skutečnost upozorněte technika. Doporučí Vám vhodný režim péče o takovýto vůz.

K Vašim vůbec nejčastějším otázkám patří:

  • Když má FlashTunig samé výhody, tak proč nepochází přímo od výrobce?
  • Odpověď byste vyčetli již v úvodu našeho seznámení s ECM. Totiž proto, že ani dost dobře nemůže. Jak jsme již uvedli, konstruktéři musí při vývoji motoru a řídicí jednotky pracovat s mnohem většími tolerancemi vstupních dat a hledat kompromis mezi celou řadou požadavků. Automobil musí mít co nejmenší spotřebu paliva a přitom splňovat podmínky místních emisních norem. Přihlédnout je také nutno k rozdílné kvalitě pohonných hmot, složení výfukových plynů při nižší kvalitě paliva, liknavé péči majitele o vůz, respektive jeho motor, a celé řadě dalších faktorů. Jednoduše se jedná o kompromis.Další velmi významnou skutečností jsou i finanční náklady na provoz vozidla. Musíme si totiž uvědomit, že v celé řadě zemí se vypočítává daňové zatížení nikoli podle obsahů válců jako u nás, ale právě podle výkonu motoru. Těmito omezeními vzniká konzervativní a výkonově slabý program řízení motoru. Pokud jste ale ochotni dodržovat kratší servisní intervaly a přistoupit v oblasti největšího zatížení na kompromis ve spotřebě, máte k dispozici obrovský potenciál výkonu.

     

  • O jaké servisní intervaly se jedná?
  • Jedná se hlavně a především o to, aby se motoru dostávaly co nejlepší mazací schopnosti -viskozita. To znamená motorový olej s co nejlepší viskozitou mazací schopností, a kratší intervaly výměny. Zvlašť se doporučuje u motorů s přeplňováním turbo dmychadlem. Interval výměny se doporučuje v rozmezí od 8 – 10 tisíc km. Do výměny musíme zahrnout i veškeré filtry, které souvisí s chodem motoru.

     

  • Která vozidla se u nás upravují nejvíce?
  • Nejčastěji se upravují motory vznětové (JTD, TDI, SDI, HDI, atd.), na místě druhém jsou to motory zážehové a všechny ty, které vlastní ovládací a řídící software. Do třetí kategorie, té nejmenší, spadají vozidla, která se upravují jen pro závodní a sportovní účely. V této kategorii se vzájemně optimalizuje software s danými speciálními prvky, určenými jen pro sportovní vozy. Jde tu o vyladění softwaru na využití maximálních výkonných hodnot.